Впечатления от първо лице.
Имаше една реклама за универсалния мъж, дето освен, че бил мъж, можел да ремонтира разни неща и т.н.
Красиво звучи, гали егото на мъжете и съвсем по балкански не помага на жените, защото изобщо не могат да се домогнат до уменията на твърде заетите си в днешно време половинки, колеги, приятели и др. За жалост и на самите мъже не помага, защото
ангажирани с мисията да се разиват професионално, да се грижат за нуждите на семействата си и да удовлетворяват в много случаи предизвикателните желания на жените, децата или приятелките си, не остава никакво лично време, камо ли за ремонти.
Разпознах те ли реалността? Сблъскваме се с нея ежедневно и едва ли някой ще твърди обратното.
В този ред на мисли, разговаряйки непрекъснато с нашите клиенти се налага често да обсъждаме намеренията им да си сменят ротора на турбините сами, или пък да
си „сложат“ нов стъклен светловод на фотолампата, да си купят нов пластмасов кожух на стойката за контролния панел на машината и т.н. и т.н.,
Изброявам всички тези неща, защото звучат просто, твърде лесни са за изпълнение и човек би си помислил, че наистина е така.
Само че, не е така.
Смяната на ротора например изисква балансиране, което не е единично действие, а ако не е извършено такова, всички добре знаят какво се случва с пациента, дошъл да получи помощ за проблем със зъбите си.
Една „проста“ смяна на стъклен светловод на фотолампа е съпътстван със задължително нагряване, по време на което се отделя остра и задушлива миризмата на разтопеното лепило.
А простата смяна на пластмасовия кожух на контролния панел на каквато и да е машина изисква да се познават много добре съвместимите възможности, защото при много от машините, такива не се предлагат,
а вариантът да се работи с адаптирни елементи в много случай не може да се реализира. Дори и смяната на уплътнението на вратата на автоклава изглежда много лесно, но ще знаете ли какво уплътнение да сложите и да кажем, че успеете да разберете, ще можете ли да регулирате вратата му след това?
Същото важи за рефлекторите, за скалерите, за апаратите за полиране, за имплантологичните и хирургичните апарати, изобщо за всички с които работите.
Скоро ни поръчаха едни канюли за апарат за полиране със сода, тези, които продаваме изглеждали еднакви с техните. Да, само, че ако не бяхме разпитали подробно на какво апаратче ще се ползват,
щяхме да ги изпратим, да видят денталните лекари, че всъщност не са подходящи, да ни ги върнат, и това щеше да вземе дни наред, такси за куриерски услуги, нерви и т.н.
Пиша за тези примери от практиката за да имате предвид, че когато има нещо за ремонт в кабинета ви, то всъщност не се нуждае от компетентността ви на дентален лекар или техник – любител,
а от умението и преценката на квалифициран техник или поне на такъв, доказал уменията си. Най-сигурно е, да се доверите на този, който ще ви даде гаранция за ремонта.
Често, разговаряйки с клиент, донесъл инструмент за ремонт след като е опитал да го „поправи“ самостоятелно, се налага да го насърчим да не се прави на техник занапред, за да спести някой лев или защото смята, че би могъл да се справи по-бързо или пък му се е сторило супер просто! Такива клиенти, сблъскали се с неволите, които сами са си създали, обикновенно повече не се опитват да „ремонтират“ сами. Споделяме това с вас, за да имате предвид, че по-безболезнено би било просто да се обадите на техника и да потърсите съдействие. Естествено, че няма гаранция, че той ще се отзове веднага, но всички ние сме добре научени да чакаме реда си почти навсякъде.
Вас чакат пациентите, в случая вие чакате техника, всички чакаме някого или за нещо.
Препоръчваме да вземете предвид, че най-бързият начин да решите проблем изискващ ремонт е да не извършвате ремонта сами! Не, че не можете, можете разбира се!
Въпросът е, колко ще бъде прецизен този ремонт и дали ще бъде изпълнен така, че да ви гарантира дългосрочна, или изобщо експлоатация в последствие.
Имайте предвид, че цените на Технодента ЕООД за диагностика и замяна на цели детайли, като ротори, кожуси и подобни, практически са тези, на които се продават самите детайли и въпреки това, всяка извършена замяна или съвсем дребен ремонт излизат с гаранция. Когато се налага специфичен ремонт,
първо ви предлагаме да го извършим, като даваме цена. Ако я приемете, ремонтираме. Ако не приемете, ви връщаме изделието.
Трябва да знаете, че по отношение на апаратурата и инструментите има неща, които категорично зависят от вас или вашите асистенти и това са процесите следващи използването на юнита, съответните апарти, инструменти и пр.
Това са процесите свързани с дезинфекция и стерилизация, щателно почистване и правилно смазване, както и самото опазване на инструментите от удар и т.н., както и своевременната реакция при първоначално установен проблем.
В тази връзка, също толкова често, насърчаваме клиентите ни да поддържат и смазват апаратите и инструментите си щателно, регулярно, търпеливо и съзнателно. Винаги им казваме, че
това ще им спести пари за ремонти, а извършването на некомпетентни действия, които освен да доразвалят инструментите и апаратите ще им загуби времето да чакат да бъде поправено това, което не са могли да направят, защото всъщност са учили за заболекари, а не за техници.
Това, което напоследък питаме наши клиенти е, дали смятат, че ние сме добри заболекари, защото истината е, че в резултат на дългогодишната практика, вероятно сме в състояние да „направим“ поне един зъб.
До момента всички, без да се сърдят, разбират смисъла на въпроса.
Предлагаме да си спомните, колко пъти вместо да си купите чисто нов скъп инструмент, ние извършихме ремонт, който удължи живота на апарата или инструмента ви минимум с гаранционния период на новозакупен такъв и това не ви излезна съкпо?
Колко пъти ви посъветвахме да смазвате правилно турбините и наконечниците си, и какъв е ефектът от този съвет?
Колко пъти Ви предложихме да не използвате чешмяна вода без да поставите подходящ филтър на машината си и от какво значение за турбините, наконечниците и апаратите ви е, да работите с дейонизирана вода вместо такава от чешмата?
Колко пъти ви напомнихме, да издухвате содата след като приключите полирането, защото в противен случай, апаратът се запушва, като често отпушването просто е невъзможно, особено, когато содата остане влажна в канюлата?
Колко пъти Ви помолихме, да ни донесете турбината или наконечника си в момента, в който чуете промяна в шума по време на работа?
Тези, които ни послушаха, заявяваме отговорно, спестиха пари и време.
По тази причина Технодента разработи и приложението Inspector Turbina, което можете да свалите от Google Play магазин и AppleStore: https://technodenta.com/inspector-turbina/
С него сами можете да проверите оборотите на турбините с които работите и да прецените дали се нуждаят от ремонт, и в този случай наистина няма нужда да викате техник за да извърши тази диагностика.
Нещо, което не спестяваме нито на младите зъболекари, нито на тези, с дългогодишна практика е насоката да се грижат за инструментите си правилно. Практиката показва, че това се отплаща!
Преди време, една зъболекарка ( някак си не ни се иска да я споменем по фамилия ) грубо изкоментира нещо от рода на това, до къде били стигнали денталните лекари, свързано с работата им, че да приемат съвети от техници. Това се случи по време на една презентация, която предложихме на вниманието на аудиторията, на един от конгресите на БЗС, на тема свързана с поддръжка на инструментите и кога тези инструменти се нуждаят от ремонт. Тогава коментарът прозвуча обидно, а Сашо Божилов просто се засмя. Към днешно време, сблъсквайки се ежедневно с проблемите, които зъболекарите създават сами на себе си, дали от небрежност, незнание или нежелание да се грижат за оръдията си на труда, всички приемаме такъв коментар като забавен.
Разбира се няма как да не ви поканим да използвате нашите услуги!
Заповядайте, да се убедите сами в смисъла от качествения ремонт с качествени резервни части!
Нормалното време в което извършваме ремонти и профилактика на апарати и инструменти е в рамките на 3 работни дни. Ако се налага поръчка на детайл, срокът зависи от производителя.
В случай, че ни потърсите в момент в който Сашо Божилов не е на работа за определен кратък период,
ние ще ви кажем предварително, кога можете да очаквате инструментите и апаратите си готови. Важно е, да ги донесете или изпратите в магазина ни в гр. София на адрес бул. Христо Ботев 136 от понеделник до петък, защото при възобновяване на работния процес от негова страна, ремонтите се извършват по реда на донасянето им от вас или от куриер.
Важно е да знаете, че не налагаме мнението си по въпроса, а споделяме опит. Вие сте тези, които ще прецените желаете ли да го ползвате.
Технодента ЕООД